Wednesday 21 May 2014

kecewa (?)

bismillah...

hmmm...tak tahu nak mula dari mana.sebabnya benda ni berlaku 2 hari lepas.
hari yang i would like to call it the gloomiest day of my life. haha. takpelah ter'over' pon. hee

hari itu bermula dengan ketenangan diri ku walaupun exam on that day exam yang agak mencabar tapi aku tak rasa gelisah tahap cacing kepanasan pon hari tu padahal belum selesai baca semua tajuk. itu aneh.
perasaan yang ak pernah rasa suatu ketika dahulu. and the result wasn't that good.

seperti yang dijangka, saat doktor mula menyebarkan kertas peperiksaan, aku curi-curi pandang pada kertas yang berada di tangan doktor, "ok, satu helai je, tulisan pulak penuh dkt separuh A4 paper je. sah, semua soalan insyaie". memikirkan mendapat soalan insyaie,aku kecut perut...mana tidaknya baca tak abis UNTUK PAPER Dr. ADNAN.

kalau kami pelajar sarjana muda ekonomi dan perbankan islam terdengar je nama dr ni, pasti semua kecut perut. dia tidak garang, subjek yang diajar pon bukan susah, cara mengajar best TAPI yang digeruni adalah soalan peperiksaan dr ni, dan soalan dr ni untuk subjek iqtisad ijtimaie tempoh hari, ada 5 soalan insyaie. dan setiap soalan merangkumi 10 markah. whattttt!!!!!

ok, cuba bertenang. dan mataku melihat setiap soalan tu untuk scan soalan mana yang aku boleh jawab. and you know what? none. TAKDEEEE.

tahu tak perasaan tu bila you got the chance to prepare for the exam, but you weren't using it wisely. study malas-malas. kalau study pon akan ambil masa yang lama untuk settle kan satu tajuk.

lepas keluar je dari dewan peperiksaan, ku lihat ramai classmates keluar kelas dalam keadaan lega. aku sedih~~

lepas tu bercadang untuk pergi balad bayar tiket. alhamdulillah waktu tu ditemani che wan.. hehe
rasa dah macam nak menangis waktu tu. tapi alhamdulillah, air mata masih lagi malu untuk keluar.
tapi selesai je urusan pembayaran tiket, aku cuba mencari coaster untuk pulang ke rumah. dalam coaster je, air mata terus meluru jatuh. keluar coaster pon rasanya hidung masih lagi merah. semasa berjalan pulang ke rumah pon, air mata masih gugur.. haha... sedikit drama queen.

balik rumah pon dalam keadaan sedih tapi aku cuba juga untuk mengawal perasan sedih tu. sepanjang hari tu nak baca buku pon macam tak boleh nak serap sangat. sampailah malam tu, wassap dr roommate masuk.

mesej tu berbunyi kekecewaan itu mungkin kerana Allah mahu kamu kembalikan semuanya pada Allah. Allah rindukan rontaan dan permintaanmu. air mata mula menderu laju. terharuuu~~
teringat saat mendapat tafsir satu surah dalm juz 29, dia kata ada beza antara orang yang beriman dengan orang yang tidak beriman saat dia menghadapi kesusahan. bagaimana kedua-dua golongan menhadapi masalah ni.

kekecewaan ni bukan semata kerana tak mampu jawab exam dengan baik, malahan sebab aku tidak mampu untuk bertindak seperti seorang yang beriman saat diuji seperti ini. huh~~

sekian~~
6.25 petang,Rabu, 21/5/2014

No comments: